Wspaniała, wesoła i słoneczna

To jedne z niewielu słów jakimi można podsumować wycieczkę do Torunia, która odbyła się w dniach od 30 maja do 1 czerwca. W tej wycieczce uczestniczyła klasa 2f  Pani Agaty Nikonowicz i klasa 3B Pani Lubomiry Iskrzyckiej. W pierwszym dniu mieliśmy okazję zobaczyć ciekawy spektakl pt. „Wirująca Ziemia” w planetarium im. Władysława Dziewulskiego. Następnie odwiedziliśmy kościół św. Janów, potem udaliśmy się na spacer po Starym i Nowym mieście, gdzie podziwialiśmy Bulwar Filadelfijski, ruiny zamku krzyżackiego oraz kościół Św. Jakuba. Po aktywnym zwiedzaniu, udaliśmy się do internatu, gdzie zakwaterowaliśmy się w swoich pokojach i wieczór poświęciliśmy na odpoczynek oraz zabawę.

Drugi dzień poświęciliśmy na zwiedzanie aż czterech muzeów oraz  ratusza. Na początku poszliśmy zwiedzić muzeum Mikołaja Kopernika. Zobaczyliśmy tam masę eksponatów oraz przyrządów astronomicznych, które polski astronom wykorzystywał do badań i poznaliśmy jego historię. Następnie udaliśmy się do muzeum historii miasta Torunia. Mieliśmy okazję zobaczyć prezentację 3D, która przedstawiała Toruń w czasach średniowiecza. Na koniec doświadczyliśmy słodkiej wiedzy w muzeum Toruńskiego Piernika, gdzie mieliśmy okazję poznać tajną recepturę na smaczne pierniki oraz samodzielnie uformowaliśmy i upiekliśmy piernik. Po upieczeniu słodkiej przekąski zjedliśmy smaczny obiad i udaliśmy się do muzeum sławnego podróżnika Tony’ego Halika . Zobaczyliśmy tam dużo wspaniałych zdjęć i eksponatów z jego podróży . Gdy skończyliśmy zwiedzać muzeum udaliśmy się pod przepiękny ratusz. Dzień zakończyliśmy wodno – świetlnym pokazem fontann Cosmopolis.

W ostatnim dniu poszliśmy zaczerpnąć motoryzacyjnej historii w Motoarenie. Tam poznaliśmy historię polskiego żużlu i zobaczyliśmy tor oraz wystawę pucharów żużlowców. Na koniec udaliśmy się na obiad,  na zakupy i na pociąg.

Wróciliśmy do swoich domów zadowoleni, pełni wrażeń, wypoczęci i z masą wspaniałych wspomnień, które zostaną w naszych sercach do końca życia.