Aktywne Sudety

„Aktywne Sudety” – pod tym hasłem odbyła się wycieczka klas 2BK, 3CD i 3M. Pierwszy dzień spędziliśmy aktywnie w miejscowości Ławnica. Pogoda była idealna, a walka na polu paintballowym była świetną zabawą. Jako przyszli technicy sprawdzaliśmy swoje umiejętności logicznego myślenia w Folwarku Szyfrów. Dzień zakończyliśmy spływem pontonowym.
Drugi dzień poświęcony był na zwiedzanie Karłowa, dotarcie na najwyższy szczyt na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych czyli Strzeliniec Wielki (919 m n.p.m.) Na szczyt prowadził kręty szlak składający się z 665 schodów. Powierzchnia szczytu jest zwietrzała i popękana, dzięki czemu tworzy różnorodne formy skalne przypominające swoim wyglądem ludzi oraz zwierzęta (Wielbłąd, Mamut, Słoń, Kwoka, Małpa, Pies, Żółw, Sowa) oraz głębokie wąwozy i korytarze (Piekiełko, Diabelska Kuchnia) tworzące labirynt skał. Zmęczeni, ale zadowolenie wieczorem usiedliśmy przy wspólnym ognisku w ośrodku „Sokolec”
Ostatni dzień był przeznaczony na dotyk historii. Zwiedzaliśmy Kompleks Riesse – był to kryptonim największego projektu górniczo-budowlanego hitlerowskich Niemiec, rozpoczętego i niedokończonego w Górach Sowich oraz na zamku Książ i pod nim w latach 1943–1945. W tym miejscu było nam dane przybliżenie historii tego miejsca oraz możliwość krótkiej przeprawy łódką. Po zakończeniu zwiedzania wróciliśmy do Cieszyna zmęczeni, niewyspani, ale pełni niezapomnianych przeżyć.