Szkolna Internetowa Gra Giełdowa

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) oraz kurs e – learningowy to ogólnopolska symulacyjna gra inwestycyjna, która uczy młodych ludzi inwestowania na giełdzie.

Celem projektu „Szkolna Internetowa Gra Giełdowa oraz kurs e-learningowy” jest edukacja ekonomiczna młodzieży w zakresie mechanizmów działania rynku kapitałowego oraz giełdy.  Projekt adresowany jest do uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych, którzy w zespołach 2-4 osobowych pod opieką nauczyciela inwestują wirtualne 20 000 zł. SIGG składa się z gry podstawowej, która trwała od 17 października 2016 r. do 15 stycznia 2017 r. oraz dogrywki, która trwać będzie od 1 do 31 marca 2017 r. W trakcie Gry Zespoły inwestowały posiadane środki, starając się je pomnożyć. Przedmiotem wirtualnych inwestycji w Grze były wyłącznie akcje spółek wchodzące w dniu rozpoczęcia Gry w skład indeksów WIG20 i mWIG40 oraz ETF-y i kontrakty terminowe na akcje pojedynczych spółek. W roku szkolnym 2016/2017 w XV Edycji Gry brali udział uczniowie klas II Technikum Mechaniczno – Elektrycznego pod opieką nauczyciela „Podstaw przedsiębiorczości” pana Andrzeja Danela. Po uwzględnieniu wyników Gry oraz dywidend, a także wyników e-learningu dwa zespoły z naszej szkoły zajęły I i II miejsce wśród cieszyńskich szkół ponadgimnazjalnych wypracowując zysk na poziomie: 69905,84 zł – I miejsce i 6726,92 – II miejsce. Wynik ten  dał w rankingu wojewódzkim  XI i XII miejsce na 475 zespołów inwestycyjnych a w rankingu ogólnopolskim odpowiednio 161 miejsce i 172 miejsce na 4310 zespołów.

Zwycięskie zespoły to:

I miejsce: Brazzers z klasy 2BK w składzie:

  • Paweł Przybyła – leader
  • Kamil Korecki
  • Maciej Bagiński
  • Mateusz Białoń.

II miejsce: Dream Team z klasy 2M w składzie:

  • Radosław Chromik – leader
  • Jakub Pinkas
  • Przemysław Mastalerz.

Kurs e-learningowy składał się z 11 kursów dedykowanych poszczególnym zagadnieniom, zróżnicowanych pod względem szczegółowości tematyki. W ramach każdego kursu znajdowało  się kilka ćwiczeń do rozwiązania. Kurs e-learningowy rozpoczął  się od testu wstępnego (pre testu), sprawdzającego poziom wiedzy uczestników w chwili rozpoczęcia Kursu. Każdy z 11 kursów zakończony był testem/quizem on-line. Test składał się z 5 pytań. Cały Kurs e-learningowy zakończył się ogólnopolską klasówką on-line, sprawdzającą znajomość zagadnień omawianych w ramach wszystkich 11 kursów. W kursie e-learningowym aktywnie brała udział większość uczniów biorących udział w Grze, a na szczególne wyróżnienie zasługuje uczeń Paweł Przybyła z 2BK który zaliczył wszystkie kursy, testy i ogólnopolską klasówkę on-line na poziomie 70,91%. Wszystkim uczestnikom XV edycji SIGG serdecznie gratuluję i życzę, aby nabyta wiedza i doświadczenie w inwestowaniu wirtualnych pieniędzy została umiejętnie wykorzystana w inwestowaniu prawdziwych pieniędzy na GPW w Warszawie.

Andrzej Danel

PS. Nasi inwestorzy teraz mają urlop, ale 1.III przystępują do Dogrywki. Powodzenia.